ניתוח התנועה לאתר – למה זה חשוב ואיך עושים
את זה נכון?

במהלך העשור האחרון חשיבותו של קידום אתרים אורגני ומקצועי (SEO) ידועה ומוכרת לאינספור בעלי אתרים, אשר מבינים כי הצלחת האתר (והעסק או הארגון העומדים מאחוריו) תלויה בצורה ישירה וניכרת באופן בו האתר מקודם. אחד הפרמטרים המרכזיים והחשובים ביותר בעולם קידום האתרים הוא תנועת הגולשים המגיעים לאתר. מדוע תנועה זו ומאפייניה הסטטיסטיים המדויקים חשובה כל כך בקידום האתר וכיצד מומלץ לבחון ולהגיב אליה בצורה נכונה ואפקטיבית?

כאשר אנחנו מדברים על "תנועת הגולשים לאתר" חשוב להדגיש מיד כי מדובר בנושא רחב ומגוון, ולא במדד אחד או שניים המתמצתים את כל מה שחשוב בהקשר זה. תנועת הגולשים כוללת מספר רב של פרמטרים שונים אליהם ניתן וצריך להתייחס, כל אחד מהם עם החשיבות הספציפית שלו לקידום האתר, כמו גם החלק שהוא לוקח בתמונה הגדולה – במיקום האתר בתוצאות החיפוש השונות ובעצם במידת הצלחתו.
מהם המדדים השונים החשובים לנו בנוגע לתנועת גולשים לאתר ומדוע הם חשובים עבור קידום האתר והצלחתו ארוכת הטווח?

מדדים חשובים בתנועת גולשים לאתר

מספר כניסות לאתר – כמה גולשים נכנסים לאתר שלנו מדי יום, שבוע וחודש? מדד זה נראה כמעט טריוויאלי, וכל בעל אתר יודע באופן אינסטינקטיבי כי אחד הדברים החשובים ביותר לצורך הצלחת האתר שלו הוא כמות הגולשים הנכנסים אליו. יותר כניסות מביאות ליותר לקוחות פוטנציאליים אותם יש סיכוי להמיר ללקוחות בפועל, ונפח תעבורה גבוה יותר לאתר משמעותו פוטנציאל הצלחה גבוה יותר, הן באופן כללי וארוך טווח והן באופן ספציפי ונקודתי, דוגמת שטחי פרסום שיכול אתר פופולארי למכור וכך להכניס כסף ישירות ובאופן מיידי.

זמן שהייה באתר – כמה זמן נשארים גולשים בממוצע באתר? כמה זמן הם נשארים בממוצע בכל אחד מדפי האתר? נתונים אלו משמעותיים ביותר, יש שיאמרו כי לא פחות ממספר הכניסות לאתר. זאת מכיוון שהזמן ששוהים גולשים בממוצע באתר הוא משמעותי ביותר הן לקידומו (אתר אליו יש הרבה כניסות אך זמן שהייה קצר ביותר בממוצע יתקשה הרבה יותר להתקדם בתוצאות החיפוש של גוגל) והן להצלחתו הישירה, שכן גולשים שלא נשארים יותר מדי זמן באתר כנראה לא מרוצים ממנו, לא יחזרו אליו ולא יקנו ממנו או יירשמו אליו. בהקשר זה חשוב להזכיר את אינספור המחקרים המצביעים על פרק הזמן הממוצע שלוקח לגולשים להחליט האם יישארו באתר או יחפשו אתר אחר (בין שלוש ל 12 שניות במרבית המחקרים…). אתר בו זמן השהייה הממוצע הוא נמוך מאוד הוא כנראה שאתר שלא באמת מציע ערך מוסף לגולשים אלא רק יודע כיצד למשוך אותם להיכנס בפעם הראשונה, ואתר שכזה לא יצליח להתקדם בגוגל או לשגשג בתחומו.

חזרות גולשים לאתר – כמות החזרות של גולשים לאתר מצביעות על איכותו ועל רמת הצלחתו. כניסות חוזרות מרובות מעידות על כך הגולשים מוצאים את מבוקשם באתר וחוזרים אליו שוב ושוב מפני שהם מרוצים, בדיוק כמו במקרה של חנות, מסעדה או מרבית סוגי בתי העסק האחרים. גם מבחינת קידום האתר – האלגוריתם של גוגל מעניק "נקודות זכות" ומעריך יותר אתרים המתאפיינים בכמות גבוהה של כניסות חוזרות, מפני שאלו מעידות כאמור על איכותו של האתר.

מאין הגיעו הגולשים ותנועתם בתוך האתר – בנוסף לפרמטרים המרכזיים וה"גדולים" שהוזכרו לעיל, קיימת גם חשיבות לנתונים שונים נוספים העולים מניתוח תנועת הגולשים לאתר. למשל – מאין מגיעים מרבית הגולשים לאתר שלנו? האם מקישורים ישירים מאתרים אחרים או מחיפוש בגוגל? בנוסף, קיימת חשיבות גם לתנועתם של הגולשים בתוך האתר שלנו – באילו דפים ביקרו וכמה זמן שהו בכל דף? לאילן דפים חזרו? האם ישנן בעיות באתר אותן נוכל להסיק כתוצאה מדפוס התנועה של גולשים בתוך האתר?

גוגל אנליטיקס וכלים מתקדמים לניתוח תנועת גולשים

החשיבות העצומה של ניתוח תנועת הגולשים לאתר הביאה לפיתוחם של כלים שונים ומגוונים הנגישים עבור מקדם אתרים, כמו גם לבעלי אתרים באשר הם. אחד הכלים החשובים, היעילים והמוכרים ביותר בהקשר זה הוא כמובן גוגל אנליטיקס – זהו כלי מתקדם ועשיר ביותר באפשרויות ופיצ'רים שונים, המאפשרים להגיע לרמות ניתוח מתקדמות ועמוקות במיוחד, כאלו המאפשרות הסקת מסקנות יעילה ויומיומית בנוגע לפעולות הנדרשות באתר בהשגת תוצאות טובות של הקידום האורגני. שימוש נבון ומקצועי בגוגל אנליטיקס יכול לאפשר לנו לזהות את קהל היעד של האתר (למשל – באמצעות ניתוח הנתונים של גולשים "מומרים" אשר הגיעו לאתר וגם רכשו ממנו), כמו גם לבחון את ביצועיו בצורה מפורטת ושוטפת.

יתרונות נוספים המתאפשרים בניתוח תנועת הגולשים לאתר באמצעות גוגל אנליטיקס:

הגדרת יעדים אסטרטגיים עבור האתר– באילו פעולות כדאי לנקוט על מנת לקדם את האתר בהתאם לנתוני הגולשים המגיעים מהניתוח ב"אנליטיקס"? האם כדאי להתמקד בהעלאת תוכן? ביצירת קישורים חיצוניים? ביצירת לידים? רשימות דיוור?…

הגדרת מדדי ביצוע מרכזייםהגדרה מפורטת של מדדי ביצוע מאפשרת לעקוב אחר פעילות האתר ולהעריכה בזמן אמת על מנת לקבוע את מידת ההצלחה של הקמפיינים שלנו, כמו גם של קידומו השוטף של האתר.

הגדרת פילטרים בגוגל אנליטיקס – אלו מאפשרים לנו להתאים באופן אישי וייחודי את הנתונים המגיעים מדי יום מהאתר והאופן בו נצפה בהם וננתח אותם. התאמה של הפילטרים יכולה להיעשות על פי המסקנות המגיעות מהניתוח הראשוני של תנועת הגולשים לאתר, וניתן לעדכן אותם באופן שוטף ורציף בהתאם להתפתחויות.

השימוש בגוגל אנליטיקס מאפשר כאמור להגביר את התנועה לאתר ולסייע לקדם אותו ביעילות באופן רציף לאורך זמן, אך על מנת להשיג מטרות אלו יש למנף כלי עצמתי זה באופן מקצועי ומיודע, וזו לא בהכרח משימה טריוויאלית כל כך. כפי שציינו, גוגל אנליטיקס הוא כלי עשיר ומורכב ביותר הכולל פיצ'רים רבים ושונים, כך שעצם השימוש בו והפעלתו בצורה מוצלחת דורש ידע והיכרות עם התחום. אך אפילו חשוב מכך – על מנת להבין מה לעשות בפועל עם המידע המגיע מניתוח האנליטיקס של האתר שלנו, מה משמעותו ומהן ההשלכות המתבקשות על קידום האתר, יש להבין את התמונה הגדולה ולהחזיק בניסיון מסוים בקידום אתרים.

לכן, בעוד מומלץ לכל בעל אתר להכיר כלים כמו גוגל אנליטיקס, ובפרט להכיר בחשיבות העצומה של ניתוח תנועת הגולשים לאתר, מי שמעוניין באמת להפיק מכך את המיטב עבור האתר באופן המהיר והיעיל ביותר יעשה בחוכמה אם יפנה לקבלת שירותי ייעוץ וקידום אתרים מקצועיים, תוך דגש על שימוש בגוגל אנליטיקס והדרכת בעל/מנהל האתר לאורך זמן. בעבודה משותפת עם מקדם אתרים מקצועי יכול בעל האתר או מנהלו בפועל ללמוד לאורך זמן כלים מתקדמים דוגמת גוגל אנליטיקס, ולהשתפר בהתמדה באופן בו הם מנתחים את תנועת הגולשים לאתר, ועושים שימוש מושכל בניתוח זה.

 

 

דילוג לתוכן
בואו נדבר! בואו נדבר! ווטסאפ – 052-8419379 ווטסאפ – 052-8419379
Go to top