מדריך ב - 60 שניות: איך יוצרים
תוכן חכם וממיר?

אחד הכלים המרכזיים והחשובים ביותר כיום בעולם השיווק הדיגיטלי וקידום אתרים אורגני הוא תוכן – באמצעות תוכן איכותי ורלבנטי ניתן כיום לקדם את האתר ולהגיע לקהל רחב ורלבנטי יותר מאשר בכל דרך אחרת, ממומנת או אורגנית. להלן מדריך ממוקד בנושא שימוש נכון וחכם בתוכן במסגרת קידום אתרים אורגני –

לפני שנגיע לנקודות הפרקטיות והספציפיות בנוגע לכתיבה ושימוש בתוכן חכם וממיר לצורך קידום האתר, חשוב למנות כמה מהסיבות העיקריות בגינן תוכן הוא חשוב ומרכזי כל כך כיום בעולם קידום האתרים –
–  תוכן איכותי ורלבנטי מסייע לקדם את האתר באופן יציב ולטווח הארוך.
– תוכן ניתן לשיתוף בקלות כך שהוא מהווה כלי מרכזי להפצת האתר ברשת וליצירת חשיפה לקהל גולשים רחב ומגוון
– תוכן מתאפיין ביחסי המרה גבוהים יחסית ומחזיר במהירות יחסית את ההשקעה.
– תוכן איכותי ימצב אתכם כבעלי סמכות בתחום בו עוסק האתר שלכם ויסייע לכם לבנות מותג חזק ויציב לטווח הרחוק.
– התוכן שתעלו מעניק לגולשים וללקוחות הפוטנציאלים שלכם ערך מוסף אמיתי ואינו מהווה כלי שיווקי בלבד. הגולשים יזהו ויעריכו זאת.

אם כן – כיצד נכתוב ונשתמש בתוכן איכותי לצורך קידום אורגני יעיל של האתר שלנו? להלן מספר נקודות מרכזיות שחשוב לקחת בחשבון בנושא זה:

כתיבת תוכן על פי אסטרטגיה מוגדרת מראש

בעוד כדאי שהתוכן באתר שלכם גם יהיה מעודכן, דינמי ו"עם האצבע על הדופק" (ולכך נגיע בסעיף הבא), חשוב להתחיל בבניית אסטרטגיית תוכן עבור האתר שלכם, עוד לפני שכתבתם או הזמנתם את הכתבה הראשונה. על אסטרטגיה זו לקחת בחשבון את המחקר (שחשוב לבצע) אודות הביטויים ומילות המפתח הרלבנטיים עבור האתר שלכם, ולכלול את רשימת המאמרים והתכנים שתרצו להעלות לאתר, לפחות בשלב הנוכחי. ניתן וכדאי כמובן לבצע מחקרים שונים ולמצוא, למשל, את הנושאים הטרנדיים כרגע בתחום בו עוסק האתר, ולזכור כי על התוכן תמיד לתת ערך מוסף לגולשים – משהו שסייע להם באמת ויישאר איתם גם לאחר שיצאו מהדף בו מופיעה הכתבה.
הגדרת אסטרטגיית תוכן מבעוד מועד תסייע לכן לאפיין את האתר ואת כלל הפעילות שלכם בו, ולבנות אסטרטגיית קידום אורגני כוללת ארוכת טווח.

כתיבה דינמית ומעודכנת ואצבע על הדופק

בעוד חשוב ליצור אסטרטגיית תוכן מוגדרת מבעוד מועד, באותה מידה חשוב גם להיות עם האצבע על הדופק ולוודא כי אנחנו מעדכנים את התוכן באתר לעיתים תכופות יחסית, ובמיוחד כתגובה לשינויים רלבנטיים בתחום בו עוסק האתר. במקרה של אירועים גדולים, התפתחויות למיניהן או אפילו מועדים שגרתיים הרלבנטיים לתחום עיסוקינו, חשוב להעלות תכנים מעודכנים ורלבנטיים על מנת לתת לגולשים להבין ולהרגיש כי האתר שלכם עדכני ומוביל בתחומו. גולש המחפש מידע מועיל בנושא כלשהו ומגיע לאתר אשר נראה כי לא חודשו ורועננו בו התכנים במשך זמן רב לרוב מיד יחפש אחר אתרים אחרים ומעודכנים יותר..
.

הנגשה נוחה של התוכן לגולשים

חשוב מאוד שהתוכן באתר שלכם יונגש בצורה נוחה וידידותית לגולשים, כך שלא יאלצו לשוטט באתר ארוכות על מנת למצוא את התוכן הרלבנטי עבורם (במקרה זה הסיכוי שיישארו באתר שלכם נמוך יחסית…).
הנגשה נוחה מצריכה מספר פעולות שונות, דוגמת ביצוע אופטימיזציה לעמודי האתר (כך ניתן יהיה למצוא את התוכן הרלבנטי בתוך האתר שלכם באופן מיידי ומהיר בחיפוש של גוגל, להגיע לדף שעולה במהירות ופועל כמו שצריך וכו'…), אך גם פעולות בסיסיות ופשוטות יחסית דוגמת יצירת תפריט תוכן ואינדקס מאמרים באתר, הוספת תגיות/תוויות נוחות אשר יהפכו את מציאת התוכן למהירה וקלה יותר ושאר פתרונות טכניים להנגשה יעילה ונוחה של התוכן לגולשים.

שימוש בשירותי כתיבת תוכן וקידום אתרים מקצועיים

בעלי אתרים רבים אמנם מבינים אישית בתחום בו עוסק האתר (דוגמת אתרים המייצגים בתי עסק), ולכן משמשים גם מועמדים מתבקשים לכתיבת התוכן לאתר, אך בפועל מדובר בפתרון חלקי וזמני בלבד. על מנת שהתוכן אכן יהיה איכותי ובעל יחס המרה גבוה יחסית יש להתייחס לכללים וטכניקות שונות בכתיבתו, ואנשי המקצוע הרלבנטיים לשם כך הם מקדמי אתרים וכותבי תוכן מקצועיים (אליהם תוכלו להגיע לרוב דרך מקדם/ת האתר שלכם). מקדם אתרים יודע מהן הדרישות השונות מהתוכן המועלה לאתר על מנת שאכן יהיה אפקטיבי בקידומו ואילו כותבי תוכן מקצועיים יספקו לכם כמויות גדולות יחסית של מאמרים לאורך זמן, ויחסכו לכם את הצורך בהגהה, עריכה לשונית וכד'.
עם זאת, חשוב להקפיד כי כותבי התוכן מקבלים מכם מקורות למידע רלבנטי אודות הנושאים עליהם הם אמורים לכתוב, וכי אתם עוברים על התוכן המקצועי ומוודאים כי הוא מדויק ורלבנטי. על פי רוב, לאחר שתצלחו במשותף את כמה המאמרים הראשונים, כותב התוכן שלכם כבר יוכל "לרוץ" על החומר לבדו ולספק תוכן איכותי בכמות גדולה ובתדירות גבוהה.

שימוש נרחב ברשתות החברתיות לצורך הפצת התוכן

כפי שציינו בתחילה, אחד היתרונות המרכזיים של תוכן עבור אתר האינטרנט הוא כי הוא ניתן להפצה בקלות ובמהירות, הפצה אשר תביא חשיפה רלבנטית ונרחבת עבור האתר שלכם. הדרך הברורה והמתבקשת ביותר להפיץ תוכן כיום היא, כמובן, באמצעות הרשתות החברתיות למיניהן. גם כאן – ישנן דרכים רבות וכלים רלבנטיים שונים להפצה יעילה של תכנים ברשתות החברתיות, אשר מקדם אתרים מקצועי אמור להנחות אתכם בתחום זה.
כמובן שהעלאת תכנים לעמוד הפייסבוק של העסק היא פעולה בסיסית ומתבקשת בהקשר זה, אך לא חסרות פעולות בסיסיות נוספות שניתן לבצע על מנת להפיץ את התוכן שלכם ברשתות החברתיות בצורה יעילה.
לדוגמה:
יצירת בלוג באתר והעלאת קישורים ברשתות החברתיות לכתבות המופיעות בו.
פרסום תכנים בקבוצות ייעודיות ברשתות החברתיות אשר רלבנטיות לאתר שלכם
– פתיחת פרופילים ברשתות מקצועיות שונות (דוגמת לינקדאין).
הטמעת כפתורים באתר לשיתוף התוכן ברשתות החברתיות.
יצירת שיתופי פעולה עם אתרים/בלוגים נוספים בתחום שלכם לצורך הרחבת התפוצה
– העלאת פוסטים מפרופילים שונים עם קישורים חיצוניים מאתרים עסקיים ופרטיים כאחד, המפנים לתוכן המופיע באתר.

לסיכום, יצירת תוכן חכם, ממיר ורלבנטי עבור האתר שלכם היא מהדרכים הבולטות והיעילות ביותר כיום לקידום האתר וליצירת חשיפה נרחבת ורלבנטית. כתיבת מאמרים בתחום בו אתם (והאתר) מתמחים אינה אמורה להיות עניין מורכב או מאתגר במיוחד, אך על מנת שתוכן זה אכן יהיה רלבנטי לקידום האתר ויסייע לכם לקדם אותו, יש להשתמש במגוון דרכים וטכניקות שונות, חלקן הוזכרו לעיל. מבחינתם של בעלי אתרים מה שחשוב לזכור זה כי תוכן הוא אחד הדברים החשובים ביותר כיום בעולם קידום האתרים, וכי על מנת לנצלו כמו שצריך מומלץ לעבוד עם אנשי מקצוע מהתחומים של קידום בגוגל וכתיבת תוכן.

חושבים להתחיל תהליך של קידום האתר שלכם? דברו איתנו בווטסאפ, בטלפון, או השאירו לנו פרטים כאן.

דילוג לתוכן
בואו נדבר! בואו נדבר! ווטסאפ – 052-8419379 ווטסאפ – 052-8419379
Go to top