ארגז הכלים של גוגל לקידום אורגני מקצועי

קידום אתרים אורגני הוא תחום רחב ועשיר ביותר בכלים ובטכניקות שונות. מאחר ומרבית החיפושים, ובהתאמה גם אופי הקידום, מתייחסים בעיקר לאלגוריתמי החיפוש של גוגל, ניתן למצוא ברשת כיום מספר כלים יעילים לקידום אותם מציעה גוגל ללקוחות, כאשר חלק מהכלים הללו ניתנים בחינם וחלקם עולים כסף. בעוד השימוש בכלים אלו אינו תחליף מלא לשירותי קידום אתרים מקצועיים, חשוב להכירם ולהבין את משמעותם.
להלן מספר כלים עיקריים המרכיבים את ארגז הכלים שמציעה גוגל עבור קידום אורגני מקצועי, כלים שכדאי לכל בעל אתר להכיר –

גוגל אנליטיקס

אחד מכלי קידום האתרים האורגני המרכזי והמוכר ביותר בתחום כיום הוא כמובן גוגל אנליטיקס. הכלי החינמי שמציעה גוגל יחסית נגיש וזמין לכל בעל אתר, גם עבור מי שלא מגיע עם המון ידע טכני מעולם קידום האתרים. גוגל אנליטיקס היא למעשה מערכת ניטור המאפשרת לעקוב אחר נכסים דיגיטליים שונים דוגמת אתר אינטרנט שלם או דף נחיתה ספציפי בו. המערכת מנפיקה דוחות רבים ומפורטים העוסקים במדדים ונתונים מפורטים שונים אודות האתר, ומכיוון שמדובר בכלי של גוגל ניתן גם לבצע אינטגרציה ישירה בין הדוחות והנתונים המתקבלים לבין מערכות נוספות של החברה דוגמת google adwords. באמצעות גוגל אנליטיקס תוכלו לדעת בדיוק את כמות הגולשים באתר שלכם, את מקורות התנועה העיקריים, הזמן בו שוהים גולשים בכל דף ודף באתר ועוד אינספור נתונים מועילים וחשובים.

כלים לקידום אתרים אורגני

בנוסף, בדומה לכלים רבים אחרים של גוגל גם כאן מדובר בממשק ידידותי יחסית למשתמש, המאפשר הטמעה יחסית קלה ומהירה של כלי זה. עם זאת, חשוב להבין כי מדובר בכלי מורכב ומלא באפשרויות ברמות שונות, כך שגם אם תופסים את הבסיס – תמיד יש המון לאן להתקדם ולהתמקצע בכלי זה.
בנוסף ליתרונות שצוינו כדאי לומר גם כמה מילים אודות חסרונות פוטנציאליים בשימוש בגוגל אנליטיקס – רמת הדיוק של הנתונים המתקבלים מגוגל אנליטיקס אינה תמיד אופטימאלית, וזה יכול לנבוע ממספר סיבות טכניות (התקנה לא נכונה, היעדר תיוג מספיק של לינקים, ספירה כפולה של גולשים המתחברים מספר פעמים דרך מכשירים שונים ועוד…).
בנוסף, מדובר במערכת אשר כוללת דאטה בלתי מזוהה בלבד, ללא נתונים אישיים של גולשים. כמובן שיש לכך סיבות טובות ויתרונות משמעותיים מפרספקטיבות אחרות, אך מבחינת קידום בגוגל מדובר בחיסרון או אתגר אליהם יש להתייחס.

כלי בדיקה להתאמת האתר לניידים

בעשור האחרון השתנו לחלוטין כללי המשחק האינטרנטיים עם כניסתנו לעידן הסמארטפונים והמכשירים הניידים השונים, המרכזים כיום אחוז ניכר ביותר מכלל התעבורה ברשת. בנוסף, גוגל הצהירה כבר בעבר כי אתרים אשר לא מותאמים לגלישה מהנייד ייפגעו בתוצאות החיפושים הנערכים דרך מכשירים ניידים שונים. המסקנה המתבקשת מכך היא כי לכל בעל אתר המעוניין להישאר רלבנטי ובאמת להצליח לקדם אורגנית את האתר שלו מומלץ ביותר לוודא כי האתר שלו אכן מותאם לגלישה סלולארית – גלישה ממכשירים ניידים למיניהם.
גוגל מציעה כלי פשוט ונוח יחסית לשימוש אשר יבדוק את התאמת האתר שלכם לגלישה ממכשירים ניידים ויידע אתכם באופן מפורט בנוגע לדברים שיש לשפר בהקשר זה באתר. כלי זה נקרא Mobile Friendly Test ולאחר שיסרוק את האתר שלכם הוא עשוי ליידע אתכם כי האתר מותאם באופן מושלם לגלישה מנייד, או לחילופין לתת לכם נקודות ספציפיות לשיפור. הנקודות הנפוצות ביותר בתחום זה הן –
חוסר התאמה של גודל הטקסט – על מנת שיהיה נוח לקרוא את התוכן באתר בלי לעשות זום על כל פסקה יש להתאים את גודל הטקסט, כך שיהיה גדול מספיק על גבי צג הסמארטפון, אך לא גדול מדי על גבי צג המחשב השולחני.
מרחק מספק בין כפתורים ולינקים – על מנת שגולש מהנייד יוכל לנווט בקלות באתר שלכם יש לרווח את הלינקים והכפתורים השונים עליהם לוחצים. כלי זה של גוגל יבחן אם הריווח באתר שלכם מספק ויידע אתכם בנוגע לכך.
רספונסיביות – כדאי שהאתר יתאים עצמו אוטומאטית ובצורה חלקה כמה שיותר לפעולותיו של הגולש, במיוחד בדברים כמו התאמה התצוגה על המסך במעבר בין דפים כך שמשתמשי הנייד לא ייאלצו לגלול שמאלה וימינה בכל משפט שהם מעוניינים לקרוא. 
שימוש ב Flash – מכשירים ודפדפנים רבים אינם תומכים ב Flash כיום, כך שהשימוש בו הוא בעייתי, במיוחד עבור מכשירים ניידים. לכן רצוי להסיר מהאתר רכיבי Flash למיניהם ולעבור לרכיבים מבוססי תקנים אחרים.

קידום אתרים בגוגל

כלי בדיקת נתונים מובנים

המונח "נתונים מובנים" (Structured Data) מתייחס לכלי עבודה שפיתחה גוגל במטרה להעלות את רמת הרלבנטיות של תוצאות החיפושים שהיא מציעה לגולשים. חשוב להבין כי למרות כל ההצלחה המסחררת של אלגוריתם החיפוש של גוגל (אשר לפעמים באמת מרגיש כאילו יודע לקרוא את מחשבותינו), בפועל קיים הרבה מאוד מקום לשיפור – בגוגל הבינו לפני כמה שנים כי יכולת ההבנה והתאמת תוצאות החיפוש של האלגוריתם שלה לוקה בחסר, מפני שאינו יכול "להבין" ולדעת בדיוק מה משמעות הנתונים המופיעים בכל אחד מעמודי האתר שלנו, אלא רק להעריך באופן כללי יחסית. לכן עדיין קיימת בעייתיות רבה בהתאמה של התוצאות לחיפושים, בעייתיות הנובעת מהעדר הבנה מספקת של אלגוריתם החיפוש את מהות הנתונים שהוא סורק באתר.
לכן, פיתחה גוגל כלים שונים דוגמת "נתונים מובנים" ו"סכמות" – הכוונה היא לנתונים ספציפיים בהם ייעזר אלגוריתם החיפוש של גוגל על מנת לאפשר להתאים ביעילות יתרה את תוצאות החיפוש לצרכים של הגולשים. נתונים אלו ניתנים להגדרה ספציפית על ידי בעל האתר ובהתאם לכללים וסימונים המוגדרים מראש על ידי גוגל. במילים אחרות – בעל האתר יכול "לסמן" את התכנים השונים שבאתר שלו באמצעות סימונים וקודים שונים אותם יודע האלגוריתם של גוגל לקרוא, וכך הוא מקבל תמונה טובה, עשירה ומדויקת יותר בנוגע לאופי התוכן הקיים אצלנו באתר. לכן הוא גם יידע להתאים טוב יותר את התוכן לגולשים שונים, ובכך טמון כמובן יתרון גם עבור האתר עצמו.
גוגל מציעה כלי לבדיקת נתונים מובנים באתר, כלי אשר יסרוק את האתר שלכם ויבחן את הנתונים המובנים הקיימים בו, כך שתוכלו לשנות, לשפר ולהוסיף במטרה לספק לגוגל אינדיקציה טובה ומדויקת יותר בנוגע למה שהאתר שלכם מציע.

כלי Page Speed Insight

מהירות היא שם המשחק בעולם האינטרנט, וחשיבותה רק הולכת ועולה ככל שהכל מסביב הופך מהיר יותר ויותר, כמו גם כמות הגירויים אליהם נחשף הגולש הן ברשת והן מחוץ לה. על מנת לוודא כי אתם עושים כל שביכולתכם על מנת לשמור גולשים באתר שלכם ולגרום להם לחזור שוב בעתיד, חשוב לוודא גם כי האתר פועל במהירות טובה ומספקת, הן דפי הנחיתה והן פעולות שונות שהגולשים יכולים לבצע בו. מחקרים מראים כי הגולש הממוצע אינו נשאר באתר בו הוא נדרש להמתין יותר מכמה שניות ספורות, כך שאין הרבה מקום לעיכובים וההשתהויות בתחום זה…
Page Speed Insight"" הוא כלי שמציעה גוגל על מנת לבדוק את המהירות בה פועל האתר שלכם, כולל כל דף ספציפי בו וחשוב במיוחד – בסוגי מכשירים שונים. אתרים מסוימים פועלים בצורה טובה במחשבים שולחניים אך מתחילים לקרטע ולפעול בצורה איטית יותר בגלישה ממכשירים ניידים וכד'. כלי זה יאפשר לכם להתאים את האתר ולהפוך את כל דפי האינטרנט שלכם למהירים עבור כל סוגי המכשירים.

הכלים שהוזכרו עד כה הם כלים מרכזיים וחשובים ביותר אותם מציעה גוגל על מנת לסייע לבעלי אתרים לקדם את אתר העסק שלהם בצורה מקצועית. בנוסף לכך מפעילה גוגל מספר רב של כלים נוספים, חלקם קטנים וממוקדים יותר בנושא ספציפי וחלקם כלליים ורחבים יותר. כאמור, הכלים הללו לרוב אינם מהווים תחליף לקידום אתרים מקצועי, בין היתר מכיוון שקיימים כאמור כלים יעילים רבים ולמידה של כולם (כמו גם תרגול ושימוש שוטף בהם) לוקחת המון זמן, ומהווה את אחת מדרכי הפעולה של מקדמים מקצועיים. חשוב להכיר את הכלים הללו ואת חשיבותם, אך גם להבין כי על מנת להשתמש בכולם בצורה יעילה אשר באמת תקדם את האתר שלכם תידרשו להקדיש לכך זמן רב, או להיעזר בסיוע מקדם אתרים מקצועי.

בהצלחה!

חושבים להתחיל תהליך של קידום האתר שלכם? דברו איתנו בווטסאפ, בטלפון, או השאירו לנו פרטים כאן.

בטוח שגם זה יעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בדיקת תאימות האתר שלך לגוגל

דילוג לתוכן
בואו נדבר! בואו נדבר! ווטסאפ – 052-2200550 ווטסאפ – 052-2200550
Go to top