איך לשפר את נראות האתר בגוגל

המטרה העיקרית של תחום קידום האתרים האורגני כיום הוא לקדם את האתר בתוצאות החיפוש של גוגל – מנוע החיפוש השולט ללא עוררין בעולם האינטרנט. על מנת לקדם את האתר שלנו באופן יעיל לאורך זמן, עלינו להתחשב גם באופן בו הוא "נראה" לגוגל, כלומר – האופן בו גוגל מזהה את האתר ואת הדפים והתכנים הספציפיים הנמצאים בו. במאמר הבא נתמקד בשאלות – מהן הנקודות אותן חשוב לבדוק בכל הנוגע לנראות האתר שלנו בגוגל וכיצד הן משפיעות בפועל על קידום האתר ופעילותו השוטפת?

בתור התחלה חשוב לציין כי קידום אתרים אורגני הוא תחום דינמי ביותר המשתנה ללא הפסקה ובתדירות יחסית גבוהה, כך שחשוב להתעדכן מדי פעם ולבחון האם נוספו פרטי מידע וטכניקות חדשות המאפשרות לקדם את האתר, גם בהקשר של הנראות שלו בגוגל. עם זאת, להלן מספר נקודות עיקריות בהקשר של נראות האתר "בעיני" גוגל, אותן מומלץ ביותר לאמץ בהקדם:

אופטימיזציה של תגיות מטא

אופטימיזציה של תגיות מטא

התוכן הנראה לעיני הגולש כאשר הוא נכנס לאתר מסוים הוא רק חלק מהתוכן שמכיל אתר זה – זהו התוכן הגלוי, כאשר בפועל קיים גם לא מעט תוכן חבוי באתרי אינטרנט, ותוכן זה חבוי מעיני הגולשים אך גלוי לגוגל כמובן, ומשפיע בצורה משמעותית על נראות האתר ועל היכולת לקדם אותו.
תגיות מטא הן למעשה תגים (שורות קוד) חבויים, הנמצאים "מאחורי הקלעים" של האתר וגלויים כאמור לגוגל. בעוד תוכן חבוי מכתיב כיצד ייראה ויוצג התוכן הגלוי שבאתר, תגיות מטא, המהוות סוג ספציפי של תוכן חבוי, מספקות מידע נקודתי אודות האתר והעמוד בהם הן מופיעות. במילים אחרות, תגיות מטא מהוות במובן מסוים סוג של תקשורת בין בעל האתר לבין גוגל, ולכן ביצוע אופטימיזציה בתגיות אלו יכולה להפוך את קידום האתר לאפשרי ויעיל הרבה יותר.

סוגים עיקריים של תגיות מטא שחשוב להכיר:
תגית כותרת – הכותרת הראשית של הדף כפי שהיא מופיעה בתוצאות החיפוש (שוב – מדובר בתוכן סמוי, ולא בכותרת המופיעה בדף וגלויה לעיני כל). בהקשר של קידום האתר חשוב שהכותרת בתגית זו לא תכיל יותר מדי מילים על מנת שלא תיחתך באמצע בתוצאות החיפוש של גוגל. רצוי שלא לשים יותר מ 60 עד 70 תווים בתגית הכותרת.

תגיות תיאור – אלו הן תגיות מטא המספקות תקציר של העמוד בכמה שורות בודדות. רצוי שתגית זו לא תכיל יותר מ 160 תווים (כשניים עד שלושה משפטים).

תגית טקסט חלופי (Alt Text) – זוהי אחת מתגיות המטא היחידות שתמצאו בגוף העמוד עצמו ולא בכותרת. בעוד מנועי החיפוש מזהים בעיקר טקסט, ולא יודעים כיצד "לקרוא" תמונות למיניהן, תגיות טקסט חלופי "מסבירות" למנועי החיפוש באמצעות טקסט במה עוסקות התמונות שבדף.

אם אתם מעוניינים בשרותים ייחודיים לפי שעות כנסו ללינק וצפו בשירותי הקידום שלנו. דברו איתי בווטסאפ, בטלפון או במייל.

תגיות רובוטים – אלו הן תגיות אשר מורות לזחלן של מנועי החיפוש השונים כיצד לנהוג בנוגע לאתר זה – האם להכניס את המטא תיאור (מתגיות התיאור) לתוצאות החיפוש, האם וכצד להתייחס לקישורים המופיעים בדף, האם לכלול את הדף באינדקס תוצאות החיפוש וכו'. תגיות אלו רלבנטיות רק במקרים חריגים יחסית, כך שעדיף להתייחס יותר לשלוש הראשונות שהוזכרו כאן לצורך קידום האתר.

מה נעשה עם תגיות המטא בהקשר של קידום האתר? בתור התחלה, יש להיות מודעים לתגיות אלו ולמגבלות המילים שהן מכילות. לאחר מכן, כדאי לשקול בקפידה בדיוק מה אנחנו כותבים בתגית הכותרת ובתגית התיאור והתבססו על מחקר מילות מפתח שמבוצע בתחילת התהליך. כמו כן, נסו להשוות עם אתרים מתחרים בתחום (או סתם עם אתרים המקודמים בצורה יעילה במיוחד), דאגו להכניס משפטים רלבנטיים אשר באמת מסבירים מה הגולש ימצא בדף שלכם והתייחסו אל תגיות הכותרת והתיאור כאל כותרת בעיתון והתקציר הנלווה אליה ומיועד לרוב לתפוס את תשומת ליבם של הקוראים…

קידום אורגני

שירות "גוגל לעסק שלי"

בעוד שירות זה הוא סוג של מאגר מידע הרלבנטי מבחינת קידום אתרים לוקאלי (קידום על פי מיקומו הגיאוגרפי של בית העסק), מדובר בפיצ'ר חשוב ואפקטיבי ביותר אשר מצדיק התייחסות ספציפית במסגרת שיפור נראות האתר בגוגל.
שירות Google My Business ("גוגל לעסק שלי") הוא שירות חינמי ובעל פוטנציאל לסיוע אדיר לקידום העסק, במידה ומשתמשים בו בקפידה ותוך ביצוע אופטימיזציה. שירות זה מציע לגולשים שלוש תוצאות לוקאליות (בקרבתם) לפני תוצאות החיפוש הראשונות, כך שהוא בעל פוטנציאל רב להזרים לקוחות הן לאתר והן לעסק שלכם.
יש להירשם לשירות זה של גוגל ולעבור תהליך של אימות דיגיטלי ופיזי, לאחריו ניתן להתחיל להזין פרטים אשר יגיעו לעיני הגולשים, דוגמת מקיום מדויק של העסק ודרכי יצירת קשר, שעות פתיחה, כפתור ליצירת קשר ישיר, תמונות רלבנטיות ושאר פרטי מידע אשר נראה כי ישפרו את סיכויי ההמרה שלכם.

שימוש בסכמה לבניית תצוגה עשירה

אחד הכלים השימושיים ביותר היום המשמש מקדמי אתרים לצורך תקשורת עם מנועי החיפוש ומאפשר ממש להסביר למנוע החיפוש בדבר מהות האתר והדף הספציפיים אותם אנו מנסים לקדם, הן סכמות ונתונים מובנים. כבר כתבנו לא מעט על שימוש בנתונים מובנים וסכמות במסגרת קידום אורגני, אך חשוב להדגיש את חשיבות השימוש בכלים אלו לצורך בניית תצוגה עשירה, מרשימה ואינפורמטיבית לאתר, כזו אשר תסייע לו למשוך גולשים רבים יותר ולהתקדם במעלה תוצאות החיפוש.
סכמות הן למעשה סוג מסוים של מסדי נתונים אותם ניתן לבנות ולהזין במידע רלבנטי לאתר, במטרה לתקשר מידע זה בצורה יעילה ישירות למנוע החיפוש. קיימים סוגים שונים של סכמות, אותם תוכלו למצוא ב schema.org, ובחירת הסכמה המתאימה ביותר עבור האתר שלכם יכולה להוות צעד ראשון ומשמעותי בדרך לשימוש יעיל בכלי זה. שימוש מושכל בסכמה יאפשר לכם ליצור תצוגה עשירה ואטרקטיבית לאתר שלכם, הכוללת מגוון מאפיינים שונים שעשויים להיות רלבנטיים לעיני הגולשים. לדוגמה – תצוגת שאלות ותשובות רלבנטיות בנושאים בהם מתמחה האתר ואשר מעניינים ומושכים גולשים.
הסכמה מאפשרת לבעל האתר להרחיב משמעותית את המידע המוצג לגולשים כבר בדפי תוצאות החיפוש, מה שמהווה כמובן יתרון משמעותי במצב של תחרות מתמדת על תשומת ליבם של כל גולש וגולשת.
באמצעות סכמה ניתן כאמור ליצור תצוגה עשירה לאתר, מה שיגדיל בעקביות את שיעורי ההקלקות ולכן גם את נפח התעבורה שתגיע לאתר שלכם. בנוסף לכך, תצוגה עשירה תתפוס שטח נוסף בדף תוצאות החיפוש, מה שמהווה יתרון משמעותי בקידום האתר.

כל אחד מהנושאים שהוצגו כאן הוא עולם ומלואו בו ניתן לעשות וללמוד המון על מנת לשפר את נראות האתר בגוגל, וכך לסייע להאיץ משמעותית את תהליך קידומו האורגני. כמובן שמדובר בתחום ההתמחות של מקדמי אתרים, אך גם בעל האתר יכול לעשות לא מעט בעצמו. עבודה משותפת של בעל האתר יחד עם קידום אתרים מקצועי יכולה להביא באופן כמעט מיידי לשיפור נראות האתר בגוגל, כך שכדאי לא לבזבז יותר זמן ולוודא כי מעניקים לסוגיה זו את מלוא המשקל לו היא ראויה.

חושבים להתחיל תהליך של קידום האתר שלכם? דברו איתנו בווטסאפ, בטלפון, או השאירו לנו פרטים כאן.

בטוח שגם זה יעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בדיקת תאימות האתר שלך לגוגל

דילוג לתוכן
בואו נדבר! בואו נדבר! ווטסאפ – 052-2200550 ווטסאפ – 052-2200550
Go to top