לדבר בגובה העיניים – מה צריך לדעת על
מחקר מילות מפתח?

בעוד מטרתו המרכזית של קידום אתרים אורגני היא לשפר באופן מתמיד את דירוג האתר בתוצאות החיפוש הרלבנטיות בגוגל ולשמר את האתר במקום גבוה בדירוג זה. זו אחת הטכניקות המתבקשות – מחקר מילות מפתח ובניית פרופיל קישורים בהתאם למחקר. מחקר זה אמור להוות חלק משמעותי ממערך קידום האתר שלנו ולספק לנו הנחייה בנוגע לביטויים ולמילים בהן נרצה להתמקד במסגרת הקידום. מהן המטרות המרכזיות שצריכות לעמוד לנגד עינינו במחקר מילות מפתח. על פי אילו קווים מנחים כדאי לפעול ומהי הדרך הנכונה והמומלצת לגשת למשימה חשובה זו?

נתחיל עם ההסבר הבסיסי והפשוט ביותר לצורך המהותי במחקר מילות מפתח יסודי במסגרת בניית אסטרטגיית קידום אורגני עבור האתר שלך.
כדי שנוכל לקבוע מהן תוצאות החיפוש ה"רלבנטיות" עבור האתר שלך על מנת להבין באילו מילים וביטויים אנו מעוניינים שהאתר שלנו ידורג במקום גבוה בתוצאות החיפוש. לכן, עלינו לבצע מחקר מילות מפתח מעמיק. מחקר זה בעצם יסייע להגדיל משמעותית את הרלבנטיות של האתר שלנו עבור הגולשים השונים המגיעים אליו. על זה בנוי חלק משמעותי מעולם האינטרנט והמכירות ברשת כיום. בוודאי תהיתם בעבר כיצד גוגל "יודע" במה אתם מתעניינים ומה ברצונכם לשאול ומיד מפנה אתכם לאתרים רלבנטיים. מחקר מילות מפתח משחק חלק מהותי מיכולתו של האלגוריתם של גוגל "לקרוא" אתכם ולהבין מה בדיוק אתם מחפשים.

לדוג גולשים רלבנטיים – מטרות עיקריות במחקר מילות מפתח

וכאן אנחנו מגיעים למטרות העיקריות שצריכות לעמוד לנגד עינינו בעת ביצוע המחקר. את מטרות אילו יש להגדיר במפורש על מנת שלא להתבלבל ולהשתמש בו בצורה שגויה ולא אופטימאלית.
כל הקסם והיתרון של האינטרנט היום טמון בכך שהוא מאפשר לנו למצוא בדיוק את מבוקשנו בזמן קצר ובתהליך מהיר. מחקר מילות המפתח שאנו מבצעים עבור האתר שלך מאפשר את היעילות הזו.
לכן, מטרות המחקר שלנו יהיה לגלות את המילים והביטויים הנפוצים ביותר בהם עשויים להשתמש גולשים. הם אכן ימצאו את מבוקשם באתר שלנו. גולשים רלבנטיים אשר יפיקו תועלת אמיתית מהאתר שלך. כך גם האתר ישיג את מטרותיו בכך שימשוך אליו גולשים אלו. בין אם המטרה היא מכירה ישירה, קידום בית עסק כלשהו, העלאת מודעות לנושאים מסוימים או כל דבר אחר.

נקודות מרכזיות שכדאי שינחו אותנו במחקר

איסוף נרחב ומגוון של מילות מפתח וביטויים – מילות המפתח והביטויים הספציפיים בהם נרצה לקדם את האתר שלך, יש לבחור ממגוון רחב יחסית של מקורות שונים. וזאת,כדי להבטיח שאתם אכן מתייחסים לחלק נכבד וגדול מכלל המילים והביטויים הרלבנטיים. בין המקורות השונים הללו כדאי להתייחס כמובן ל adwords. זהו כלי מילות המפתח של גוגל, כמו גם לביטויים ומילות המפתח העיקריים שמקדמים אתרים מתחרים בתחום. עם כלי זה העצות שנותנים מומחי קידום אתרים בגוגל או מומחים בשיווק בנוגע למילים הנכונות לקדם את האתר שלכם וכו'. ככל שתהיו פתוחים יותר ותרחיבו את ההתייחסות שלכם למקורות מידע רלבנטיים, כך קידום האתר שלך ייעשה בצורה מקיפה, יסודית ורלבנטית יותר.

שימוש סביר בביטויים ומילות מפתח – חשוב לשאול את עצמכם "האם סביר כי גולשים ישתמשו בביטוי/מילה אלו או אחרים?". כלומר, האם סביר כי הגולש הממוצע ישתמש בביטוי זה, או שמא אולי הוא מקצועי או מפורט מדי? אולי הוא כללי מדי?. במובן זה עלינו לנסות "לדבר בגובה העיניים" אל הגולשים, ולנסות לשים עצמנו בנעליים של גולש המהווה לקוח פוטנציאלי ממוצע של האתר – מה סביר שהוא יחפש או לא יחפש בגוגל?

יעילות – עד כמה ביטוי זה יעיל בתיאור מה שאתם מציעים ללקוח? האם מדובר במילת מפתח/ביטוי המתארים באופן יעיל ומובן את מה שאתם נותנים ללקוח (שירות/מוצר/ערך מוסף כלשהו…)?. האם ניתן לשנות מעט, ולמקד את הביטוי שבוחרים במסגרת התוכן באתר כך שיתאר זאת ביעילות רבה יותר?

התייחסות לביטויי זנב ארוך

אמנם אתם יכולים לקדם מילים בודדות או ביטויים בודדים בני כמה מילים בלבד המתארים בתמציתיות את מה שהאתר שלנו מציע לגולשים. אך חלק משמעותי ממחקר מילות המפתח צריך להתייחס ל"ביטויים ארוכי זנב".  אלו הם ביטויים מפורטים יחסית אשר עשויים להכיל הטיות שונות של מילות המפתח ולהכיל מילים נוספות.  הם מאפשרים לגולשים למצוא בצורה מדויקת ומהירה בדיוק את מה שהם מחפשים. (למשל, במקום הביטוי "משלוח פרחים" ניתן לקדם את הביטוי "משלוח פרחים בראש העין" או בכל עיר רלבנטית אחרת, כמו גם ביטוי ארוך ומפורט אף יותר…).
על מחקר מילות המפתח לכלול התייחסות גם לביטויים ארוכי זנב, בהם נרצה למצוא את אלו הרלבנטיים ביותר עבור האתר שלנו. חשוב לקדמו תחת ביטויים אלו, תוך חלוקה לביטויים בעלי זנב "באורכים שונים", כולל זנב קצר, בינוני וארוך.
מחקרים מראים כי ביטויים ארוכי זנב גם ממירים יותר, כך שההשקעה במחקר ביטויים ארוכי זנב רלבנטיים היא משתלמת ומתבקשת ממש.

מחקר מילות מפתח עצמאי או מקצועי

האם מומלץ עבור בעל אתר ממוצע לבצע את מחקר מילות המפתח בעצמו? על פי רוב מומלץ לעשות זאת כמובן בשיתוף פעולה עם אנשי מקצוע מעולם קידום האתרים. אתם, בעלי האתרים לרוב מבינים יותר ממקדמי האתרים בתחום הספציפי בו מתמחה האתר שלהם, כך שתוכלו לסייע משמעותית בזיהוי הביטויים ומילות המפתח הרלבנטיים ביותר.

כל בעל אתר יכול להשתמש בכלים טכניים שונים המיועדים למחקר מילות מפתח ומוצעים בחינם ברשת, דוגמת google trends או מתכנן מילות המפתח של גוגל. עם זאת, חשוב להבין כי מדובר במחקר מעמיק וחשוב, אשר יעלה לרוב לא רק את התוצאות המתבקשות, אלא גם תוצאות שעשויות להפתיע אותנו.
לכן ,מחקר מילות מפתח צריך להיעשות בצורה מקצועית ומעמיקה, על ידי מקדם אתרים מקצועי ומנוסה או לפחות בהדרכתם וסיועם הצמודים.

 

תמי לב - מקדמת אתרים

תמי לב – מקדמת אתרים משנת 2007.
סוכנות בוטיק לקידום אתרים אורגני הממוקד בהצלחה שלכם.
אני מאמינה שהלקוחות הרלוונטיים ביותר לעסק שלך מגיעים מחיפוש
במנוע החיפוש של גוגל. הם ממוקדים בקבלת שירות הספציפי אותו הם רוצים עכשיו.
קידום אתרים לעסק שלך נותן לך את החשיפה האופטימלית.
אצלנו, אין התחייבות. כי אני בטוחה שתהיו מרוצים:)

שנתקדם? כתבו לי כאן ואחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן
בואו נדבר! בואו נדבר! ווטסאפ – 052-8419379 ווטסאפ – 052-8419379
Go to top