לדבר בגובה העיניים – מה צריך לדעת על
מחקר מילות מפתח?

בעוד מטרתו המרכזית של קידום אתרים אורגני היא לשפר באופן מתמיד את דירוג האתר בתוצאות החיפוש הרלבנטיות בגוגל ולשמר את האתר במקום גבוה בדירוג זה, אחת הטכניקות המתבקשות והמוכרות ביותר לצורך השגת זו היא מחקר מילות מפתח ובניית פרופיל קישורים בהתאם למחקר. מחקר זה אמור להוות חלק משמעותי ממערך קידום האתר שלנו ולספק לנו הנחייה בנוגע לביטויים ולמילים בהן נרצה להתמקד במסגרת הקידום. מהן המטרות המרכזיות שצריכות לעמוד לנגד עינינו במחקר מילות מפתח, על פי אילו קווים מנחים כדאי לפעול ומהי הדרך הנכונה והמומלצת לגשת למשימה חשובה זו?

נתחיל עם ההסבר הבסיסי והפשוט ביותר לצורך המהותי במחקר מילות מפתח יסודי במסגרת בניית אסטרטגיית קידום אורגני עבור האתר שלנו:
על מנת לקבוע מהן תוצאות החיפוש ה"רלבנטיות" עבור האתר שלנו, על מנת להבין באילו מילים וביטויים ספציפיים אנו מעוניינים שהאתר שלנו ידורג במקום גבוה ככל הניתן בתוצאות החיפוש של גוגל וכיצד "ללכוד" את תשומת ליבם של הגולשים הרלבנטיים עבור האתר שלנו ולהפנות אותם אליו, עלינו לבצע מחקר מילות מפתח מעמיק. מחקר זה בעצם יסייע להגדיל משמעותית את הרלבנטיות של האתר שלנו עבור הגולשים השונים המגיעים אליו, והרי על זה בנוי חלק משמעותי מעולם האינטרנט והמכירות ברשת כיום – על ההתאמה המרשימה והיוצאת מגדר הרגיל המתאפשרת כיום בין גולשים ורצונותיהם/צרכיהם לבין האתרים הרלבנטיים ברשת אשר יכולים לספק להם את זה. אם תהיתם בעבר כיצד גוגל "יודע" במה אתם מתעניינים ומה ברצונכם לשאול ומיד מפנה אתכם לאתרים רלבנטיים – מחקר מילות מפתח משחק חלק מהותי מיכולתו של האלגוריתם "לקרוא" אתכם ולהבין מה בדיוק אתם מחפשים.

מחקר מילות מפתח

לדוג גולשים רלבנטיים – מטרות עיקריות במחקר מילות מפתח

וכאן אנחנו מגיעים למטרות העיקריות שצריכות לעמוד לנגד עינינו בעת ביצוע מחקר מילות מפתח מתקדם ומעמיק, מטרות אותן יש להגדיר במפורש על מנת שלא להתבלבל ולהשתמש במחקר מילות המפתח בצורה שגויה ולא אופטימאלית.
אחד הדברים החשובים יבותר להבין בהקשר של קידום אתר בגוגל בכלל ומחקר מילות מפתח בפרט, הוא כי הגדלה בכל מחיר של כמות הגולשים המגיעים אל האתר היא לא בהכרח המטרה שלכם. אם כך אתם מגדירים את אסטרטגיית הקידום של האתר – חבל. כך אולי הדברים עבדו בעבר, בימים הראשונים של המכירות ברשת. כיום התחום הרבה יותר מתוחכם מכך, ובמקום לכוון לתעבורת גלישה גדולה ככל הניתן מכוונים האתרים לתעבורת גולשים רלבנטיים גדולה כמה שיותר. ומדובר בהבדל עצום – אתר אשר היקף תעבורת הגלישה היומית בו היא מחצית מזו של אתר מתחרה, אך כוללת אחוז גבוה יותר משמעותית של גולשים רלבנטיים (אשר באמת ימצאו את מבוקשת באתר) ישיג את מטרותיו בצורה טובה הרבה יותר מזו של המתחרה. כל הקסם והיתרון של האינטרנט היום טמון בכך שהוא מאפשר לנו למצוא בדיוק את מבוקשנו בזמן קצר ובתהליך מהיר. מחקרי מילות המפתח שמבצעים אתרים שונים הם שמאפשרים את היעילות הזו.
לכן, מטרות מחקר מילות המפתח שלנו יהיה לגלות את המילים והביטויים הנפוצים ביותר בהם עשויים להשתמש גולשים אשר אכן ימצאו את מבוקשם באתר שלנו – גולשים רלבנטיים אשר יפיקו תועלת אמיתית מהאתר שלנו, וכך גם האתר ישיג את מטרותיו בכך שימשוך אליו גולשים אלו, בין אם המטרה היא מכירה ישירה, קידום בית עסק כלשהו, העלאת מודעות לנושאים מסוימים או כל דבר אחר.

חקר מילות מפתח

נקודות מרכזיות שכדאי שינחו אותנו במחקר מילות המפתח לאתר שלנו:

איסוף נרחב ומגוון של מילות מפתח וביטויים – את מילות המפתח והביטויים הספציפיים בהם נרצה לקדם את האתר שלנו יש לבחור ממגוון רחב יחסית של מקורות שונים, על מנת להבטיח כי אתם אכן מתייחסים לחלק נכבד וגדול כמה שיותר מכלל המילים והביטויים הרלבנטיים. בין המקורות השונים הללו כדאי להתייחס כמובן ל adwords – כלי מילות המפתח של גוגל, כמו גם לביטויים ומילות המפתח העיקריים שמקדמים אתרים מתחרים בתחום, העצות שנותנים מומחי שיווק וקידום אתרים בנוגע למילים הנכונות לקדם בתחום בו עוסק האתר שלכם וכו'. ככל שתהיו פתוחים יותר ותרחיבו את ההתייחסות שלכם למקורות מידע רלבנטיים, כך קידום האתר ייעשה בצורה מקיפה, יסודית ורלבנטית יותר

שימוש סביר בביטויים ומילות מפתח – חשוב לשאול את עצמכם "האם סביר כי גולשים ישתמשו בביטוי/מילה אלו או אחרים?". כלומר, האם סביר כי הגולש הממוצע ישתמש בביטוי זה, או שמא אולי הוא מקצועי או מפורט מדי? אולי הוא כללי מדי? במובן זה עלינו לנסות "לדבר בגובה העיניים" אל הגולשים, ולנסות לשים עצמנו בנעליים של גולש המהווה לקוח פוטנציאלי ממוצע של האתר – מה סביר שהוא יחפש או לא יחפש בגוגל?

יעילות – עד כמה ביטוי זה יעיל בתיאור מה שאתם מציעים ללקוח? האם מדובר במילת מפתח/ביטוי המתארים באופן יעיל ומובן את מה שאתם נותנים ללקוח (שירות/מוצר/ערך מוסף כלשהו…)? האם ניתן לשנות מעט, לשפר ולשפץ את הביטוי שבוחרים להתמקד בו במסגרת התוכן באתר כך שיתאר זאת ביעילות רבה יותר?

מילות מפתח

התייחסות לביטויי זנב ארוך

ניתן אמנם לקדם מילים בודדות או ביטויים בודדים בני כמה מילים בלבד המתארים בתמציתיות את מה שהאתר שלנו מציע לגולשים, אך חלק משמעותי ממחקר מילות המפתח צריך להתייחס ל"ביטויים ארוכי זנב" – אלו הם ביטויים מפורטים יחסית אשר עשויים להכיל הטיות שונות של מילות המפתח ולהכיל מילים נוספות, ומאפשרים לגולשים למצוא בצורה מדויקת ומהירה בדיוק את מה שהם מחפשים (למשל, במקום הביטוי "משלוח פרחים" ניתן לקדם את הביטוי "משלוח פרחים בראש העין" או בכל עיר רלבנטית אחרת, כמו גם ביטוי ארוך ומפורט אף יותר…).
על מחקר מילות המפתח לכלול התייחסות גם לביטויים ארוכי זנב, בהם נרצה למצוא את אלו הרלבנטיים ביותר עבור האתר שלנו ולקדמו תחת ביטויים אלו, תוך חלוקה לביטויים בעלי זנב "באורכים שונים", כולל זנב קצר, בינוני וארוך.
מחקרים מראים כי ביטויים ארוכי זנב גם ממירים יותר, כך שההשקעה במחקר ביטויים ארוכי זנב רלבנטיים היא משתלמת ומתבקשת ממש.

מחקר מילות מפתח עצמאי או מקצועי

האם מומלץ עבור בעל אתר ממוצע לבצע את מחקר מילות המפתח בעצמו? על פי רוב מומלץ לעשות זאת כמובן בשיתוך פעולה עם אנשי מקצוע מעולם קידום האתרים, או אפילו להשאיר זאת לגמרי עבורם תוך כדי מתן יעוץ שוטף מצד בעל האתר. בעלי האתרים לרוב מבינים יותר ממקדמי האתרים בתחום הספציפי בו מתמחה האתר שלהם, כך שגם יוכלו לסייע משמעותית בזיהוי הביטויים ומילות המפתח הרלבנטיים ביותר.

בעוד כל בעל אתר יכול להשתמש בכלים טכניים שונים המיועדים במיוחד למחקר מילות מפתח ומוצעים בחינם ברשת, דוגמת google trends או מתכנן מילות המפתח של גוגל. עם זאת, חשוב להבין כי מדובר במחקר מעמיק וחשוב, אשר יעלה לרוב לא רק את התוצאות המתבקשות והטריוויאליות, אלא גם תוצאות שעשויות להפתיע אותנו.
לכן מחקר מילות מפתח צריך להיעשות בצורה מקצועית ומעמיקה, על ידי מקדם אתרים מקצועי ומנוסה או לפחות בהדרכתם וסיועם הצמודים.

חושבים להתחיל תהליך של קידום האתר שלכם? דברו איתנו בווטסאפ, בטלפון, או השאירו לנו פרטים כאן.

בטוח שגם זה יעניין אותך
דילוג לתוכן
בואו נדבר! בואו נדבר! ווטסאפ – 052-8419379 ווטסאפ – 052-8419379
Go to top