מה זה קידום אתרים אורגני

מה זה אומר ועל מה חשוב להקפיד?

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

כמעט כל מי שמקים או מחזיק אתר אינטרנט, כמו גם מי שרק התעניין באופן כללי בתחום, וודאי שמע לא אחת את הביטוי "SEO", המציין ראשי תיבות עבור הביטוי – Search Engine Optimization, או בתרגום חופשי לעברית – אופטימיזציה עבור מנועי חיפוש. מה בעצם המשמעות של ביטוי זה, היכן נכנס SEO בתוך העולם של קידום אתרים בגוגל, מדוע זה חשוב כל כך ועל מה כדאי להקפיד בביצוע SEO עבור האתר שלנו?

SEO הוא בעצם לב ליבו של תחום קידום האתרים האורגני, זאת בניגוד לקידום ממומן לסוגיו השונים (המהווה למעשה קמפיין שיווק ופרסום לכל דבר ועניין). קידום אורגני (אשר SEO הוא חלק מרכזי ועיקרי בו) הוא למעשה התחום בו בעלי אתרים יכולים להשתמש במאפיינים המתקדמים ומשוכללים ביותר של עולם האינטרנט כיום על מנת להביא את האתר שלהם לעיניהם של כמה שיותר גולשים וגולשות ברחבי העולם, וספציפית כאלו אשר קיים סיכוי טוב שאכן יתעניינו באתר זה. "קידום אורגני" משמעו לקדם את האתר בתוצאות החיפוש של גוגל בצורה "טבעית", כזו אשר מקדמת ומתגמלת על בסיס עניין אמיתי ורלבנטיות של האתר עבור הגולשים, ולא על בסיס של תשלום "עיוור" כמו שנהוג בעולם השיווק והפרסום.

מה כולל קידום אורגני בגוגל?

אם כן, מה בעצם כולל התחום של SEO (או "קידום אתרים אורגני")? כיצד יכולים בעלי אתרים להשתמש בפלטפורמות המתקדמות כל כך שמציע כיום עולם האינטרנט על מנת לקדם את האתר שלהם בצורה אפקטיבית באמת?
ובכן, כשמו כן הוא, SEO הוא תחום הכולל מגוון רחב של מתודולוגיות ופעולות שונות אותן יכול לבצע בעל האתר (או אנשי ה SEO המתמחים בקידום אורגני אותם הוא שוכר…) אשר מטרתן המרכזית היא ביצוע אופטימיזציה עבור דפי האתר השונים ועבור האתר בכללותו. בהקשר זה משמעות המילה "אופטימיזציה" היא ביצוע של פעולות שונות באתר אשר יהפכו אותו לנגיש, מובן, נוח לניווט ואטרקטיבי מבחינות נוספות עבור אלגוריתם החיפוש של גוגל ומנועי חיפוש נוספים, כמו גם עבור הגולשים כמובן.
אופטימיזציה לאתר במסגרת SEO עשויה לכלול מגוון פעולות ותחומים שונים. אלו הם כמה מהעיקריים והחשובים ביותר שבהם:

אופטימיזציה למבנה האתר – על מנת שחוויית המשתמש של הגולשים המגיעים אל האתר תהיה חיובית, נעימה ונוחה (ולכן תגרום להם לחזור שוב ותעלה את ערכו של האתר), על מבנה האתר להיות מסודר ומעוצב בצורה נוחה ונגישה. כך, למשל, יש לוודא כי ניתן למצוא בו מפת אתר ברורה אשר כוללת קטגוריות מרכזיות באתר ומקלה על הניווט בו, לדאוג לחלוקה היררכית ברורה והגיונית של קטגוריות ועמודים שונים בתוך האתר אשר מבטיחה כי כל גולש יוכל להגיע לכל מקום ספציפי אליו הוא מעוניין להגיע באתר בתוך שלושה או ארבעה קליקים לכל היותר וכו'.

אופטימיזציה לקוד בו כתוב האתר – ישנם אינספור דברים קטנים בקוד בו כתוב האתר אשר צריכים להיות בצורה מסוימת על מנת שהאתר ייקרא בצורה הטובה ביותר על ידי גוגל ויוכל לנצח את מתחריו. אלו הם בדיוק הדברים שעשויים לסייע לאתר לנצח את האתרים המתחרים בו אשר עשו את כל פעולות הקידום וה SEO הנדרשות האחרות, אך לא דאגו לאופטימיזציית קוד. מקדמי אתרים מקצועיים ואנשי SEO הם הכתובת שלכם בכל הנוגע לביצוע אופטימיזציה לקוד האתר, שכן מדובר בתחום בו מרבית בעלי האתרים אינם מבינים יותר מדי…

אופטימיזציה לתוכן האתר – תוכן הוא חלק מרכזי ומהותי מקידומו של כל אתר, וללא ביצוע אופטימיזציה לתוכן האתר לא ניתן להתקדם יותר מדי במסגרת קידום אתרים אורגני.
בין שלל פעולות האופטימיזציה לתוכן האתר ניתן למנות מספר מרכזיות וחשובות שכדאי לכל בעל אתר להכיר. למשל – העלאת תוכן בעל מבנה נכון (כותרת, תת כותרת בת שניים או שלושה משפטים, טקסטים לא ארוכים ולא קצרים מדי וכו'), שילוש מדוד של מילות מפתח (אשר צפיפותן הרצויה משתנה עם הזמן וקטנה משמעותית בשנים האחרונות), הזנת נתוני מטא של כל דף באתר אשר יכללו כותרות ותיאורים כלליים של התוכן שניתן למצוא באותו דף ועוד.
אופטימיזציה לתוכן תכלול גם אופטימיזציה לתמונות ולסרטונים העולים לאתר, וכאן מדובר בתחום שלם נוסף ובעולם ומלואו עליו תוכלו ללמוד יותר לעומק מאנשי ה SEO שתשכרו לצורך קידום האתר.

שימוש בסכמות ונתונים מובנים – על מנת "להסביר" ולתאר בצורה טובה יותר לאלגוריתם החיפוש של גוגל מה בדיוק מכיל כל דף באתר שלכם, ניתן להשתמש בכלים מתקדמים במציעה גוגל לבעלי אתרים, דוגמת סכמות ונתונים מובנים. באמצעות כלים אלו, המאפשרים לנו כאמור להסביר טוב יותר לגוגל מה בדיוק כולל התוכן שבאתר שלנו ועבור מי הוא רלבנטי, ניתן לשפר משמעותית את ההתאמה של גולשים המגיעים אל האתר ולהצליח יותר בקידום אורגני, אשר מתמקד כאמור בהתאמה "טבעית" בין צרכי הגולשים לבין האתרים אליהם הם מופנים בחיפוש.

אלו הם רק כמה מהתחומים המרכזיים המרכיבים את העולם של SEO וקידום אתרים אורגני.
כמובן שבפועל ישנן אינספור פעולות ומתודולוגיות שונות אותן לא הזכרנו כאן(דוגמת שימוש בקישורים חיצוניים ופנימיים), אך ינקטו במסגרת SEO על ידי אנשי קידום אתרים מקצועיים.

התאמה בין כללי SEO לבין צרכי הגולשים – להעניק לגולשים ערך מוסף

בעלי אתרים רבים עשויים לטעות ולחשוב כי הדבר הנכון והחשוב ביותר עבור האתר שלהם הוא להתקדם בכל מחיר בגוגל ובתוצאות החיפוש, וכי זה מה שיהפוך את האתר שלהם למצליח. הם טועים לייחס לקידום בגוגל את מלוא החשיבות בהצלחת האתר, מעל ולפני הרלבנטיות של אותו אתר לגולשים והערך המוסף שהוא מעניק להם.
ובכן, כאן בדיוק טמון ייחודו של קידום בגוגל  ו SEO בפרט – קיימת התאמה משמעותית בין הכללים המכתיבים את פעולות הקידום האורגני וה SEO שיש לבצע על מנת לקדם את האתר בגוגל באופן אורגני ואפקטיבי, לבין הצרכים וההעדפות של הגולשים. כלומר, בניגוד לקמפיינים של קידום ממומן, קידום אורגני הוא תחום אשר נוצר בעצם בתור כלי להעלאת הרלבנטיות של החיפושים במנועי החיפוש עבור הגולשים. SEO הוא תחום הכולל פעולות אשר מבטיחות כי האתר המקודם אכן יהיה רלבנטי עבור הגולשים המגיעים אליו, כי הוא יציע תוכן מעניין ורלבנטי אשר מעניק ערך מוסף של ממש עבור הגולשים וכי הוא יצליח למשוך אליו בדיוק את אותם גולשים אליהם הוא פונה.
זהו הרעיון העומד מאחורי תחום זה – באמצעות ביצוע פעולות אופטימיזציה שונות, דוגמת אלו שהוזכרו לעיל, הופך האתר ליותר ויותר איכותי ורלבנטי בתחום בו הוא עוסק ועבור קבוצות מסוימות של גולשים, ובמישור של מנועי החיפוש "מתוגמל" האתר באמצעות הפנייה אליו של תעבורת גלישה רלבנטית וגדולה יותר ויותר, על ידי גוגל ומנועי חיפוש נוספים.

כאמור, SEO הוא תחום אשר משקף במידה רבה את הפוטנציאל חסר התקדים של עולם האינטרנט לקשר בין גולשים לבין האתרים והתוכן המתאימים ורלבנטיים ביותר עבורם. אך על מנת להשיג מטרה חשובה זו יש לקדם את האתר בצורה מקצועית ובעזרתם של אנשי קידום אתרים אורגני ומומחי SEO אשר בקיאים בתחום.

 

דילוג לתוכן
בואו נדבר! בואו נדבר! ווטסאפ – 052-8419379 ווטסאפ – 052-8419379
Go to top