קידום חנות וירטואלית

קידום חנות וירטואלית נדרש אמנם לכלול את כל הפעולות והתהליכים השונים של קידום אורגני עבור אתר "רגיל", אך אופיים השונה של אתרי המסחר מצריך גם התייחסות נפרדת והקפדה על נקודות רבות הרלבנטיות ספציפית עבור סוגי אתרים אלו. בין אם אתם מקימים ומנסים לקדם חנות מקוונת ובין אם אתם מקדמי אתרים הנדרשים לקדם אתרי מסחר מקוון עבור לקוחותיהם, להלן מספר נקודות חשובות ומרכזיות שחשוב לקחת בחשבון, נקודות רלבנטיות וייחודיות עבור קידום אתרי סחר אלקטרוני:

קידום ממוקד מכירה

בעוד קידום אורגני של אתר "רגיל" (המיועד לרוב לצרכים תדמיתיים שונים) מתמקד בדרך כלל בהשגת פרטי לקוחות פוטנציאליים (לידים), הרשמה לרשימות דיוור וכד', קידום אורגני של אתר חנות וירטואלית (סחר אלקטרוני) צריך להיות ממוקד מכירה, ויש לשים בו דגש על שיפור מתמיד של תהליך המכירה, אותו ניתן כמובן תמיד לשפר עוד ועוד. בעוד במקרה של אתר "רגיל" נרצה למקד את הקידום בהשגת כמות לידים גדולה ככל הניתן ממספר נתון של מוצרים או עמודים שונים, במקרה של חנות מקוונת המטרה תהיה לרוב לקדם כמות גדולה ומגוונת ביותר של ביטויים ארוכי זנב וספציפיים ביותר, דוגמת תיאור מפורט של מוצר.
חשוב לזכור כי עבור מי שמנסה לקדם חנות מקוונת קיים כיום מגוון רחב ביותר של כלים המאפשרים לבצע אופטימיזציה מתמשכת ועקבית לתהליך המכירה, להתאים את האתר עצמו ואת פעולות הקידום השונות עבור קהל היעד באופן דינמי ומתמשך ולבנות בצורה יסודית וארוכת טווח את אפקטיביות המכירה של האתר.

קידום אורגני

אופטימיזציה לעמודי המוצר

עמוד מוצר טוב ומקצועי יכול לבדו להעלות משמעותית את כמות הכניסות לאתר ולסייע לקדם אותו. כאשר דואגים כי כלל עמודי המוצר ישתפרו ויעברו תהליכי אופטימיזציה חוזרים ונשנים, מעלים משמעותית את הסיכוי לקידום אורגני מוצלח של החנות.
להלן מספר נקודות עליהן חשוב להקפיד בקידום עמודי המוצר של החנות שלנו:
כותרות ותתי כותרות מפורטות ומדויקות עבור הדף והמוצר עצמו. כדאי שהכותרת תכיל את השם המפורט של המוצר וביטוי מרכזי הקשור לשמו אותו אנו מקדמים, וכי כותרת המשנה (אשר תכיל משפט או שניים) תכיל תיאור של המוצר, כמו גם תיאור על של העמוד כולו. כך הגולשים מקבלים את כל המידע הרלבנטי ברגע שהדף עולה.

מידע מלא ומפורט: הקפידו כי דף המוצר כולל מידע מלא וכולל אודות המוצר, כזה אשר יספק ללקוחות את כל מה שהם רוצים לדעת, ולא ישלח אותם לחפש במקומות אחרים. פשוט חשבו על כל פריט מידע שעשוי להיות רלבנטי עבור לקוחות פוטנציאליים – גדלים ומידות זמינים עבור אותו מוצר, צבעים, דרכי שימוש נפוצות, קהל יעד, מחיר וכו'.

על דף המוצר לכלול מידע מלא ומפורט אודות האחריות הניתנת עימו.

פרטים מלאים אודות משלוח – עלויות, זמן הגעה צפוי, אפשרות לאיסוף עצמי וכל דבר אחר שעשוי להיות רלבנטי.

מידע ויזואלי: על עמוד המוצר לכלול תמונה איכותית וברורה של המוצר, ובמוצרים רלבנטיים כדאי גם שזו תהיה תמונה המאפשרת להתקרב ולעשות "זום אין" על חלקיו השונים של המוצר. בנוסף, מומלץ ביותר להעלות לעמוד המוצר סרטון ווידיאו המדגים את המוצר או את השימוש בו, אך גם כאן חשוב להעלות ווידיאו איכותי ואינפורמטיבי. ווידיאו לרוב מספק המרה טובה יותר מאשר תמונות בלבד, כך שכדאי מאוד להשקיע זמן, מאמץ ומשאבים נוספים בצילום סרטונים איכותיים למוצרים.

שקיפות וישירות: אל תנסו לרמות את הלקוחות או אפילו להצניע מידע רלבנטי שעלול להוריד את הסיכויים שירכשו. הציגו שקיפות מלאה בנוגע למוצר ולגבי עלויות נלוות נוספות. בסופו של דבר, אם גולשים רבים לא יחזרו שוב לאתר שלכם מפני שגילו בדיעבד כי חויבו בסכום גבוה יותר ממה שציפו והתאכזבו מכם, זה יפגע גם בדירוג של האתר שלכם בגוגל.

חוות דעת: הכניסו לעמוד המוצר חוות דעת של לקוחות קודמים, דירוגים וכו'. ללא ספק מדובר בגורם המעלה את כמות ההמרות ומשרה יתר ביטחון על לקוחות מתלבטים.

סכמות ונתונים מובנים

במיוחד בקידום אתרי סחר (אך גם בקידום אורגני של אתרים רגילים) מומלץ ביותר להשתמש בסכמה ובנתונים מובנים. באופן כללי, מדובר בנתונים שונים אודות האתר שלנו באמצעותם אנחנו יכולים בעצם להסביר לגוגל ולשאר מנועי החיפוש מה בדיוק כולל תוכן האתר ומהי מהותו של כל דף ודף, במטרה לאפשר התאמה טובה ומדויקת יותר של תוצאות החיפוש לחיפושיהם של גולשים. באמצעות שימוש בסכמה אנחנו יכולים להעלות משמעותית את הסיכוי לכך שהגולשים שיגיעו לדפי המוצר שלנו יהיו בעלי פוטנציאל גבוה יחסית לקנייה מאיתנו, וכלי זה הפך למשוכלל ומתקדם ביותר בשנים האחרונות. ניתן למצוא פיסות מיקרו דאטה ונתונים מובנים (אותם נתונים באמצעותם אנו מסייעים למנועי החיפוש להבין טוב יותר את מהות תוכן האתר שלנו) המתייחסות ספציפית לעסקים מתחומים שונים, כמו גם אפשרויות מפורטות רבות נוספות. כנסו ל – Schema.org והתחילו לבחון את שפע האפשרויות העומדות בפניכם בתחום זה על מנת להעלות בצורה משמעותית את רלבנטיות הגולשים המגיעים אליכם.

מקדם אתרים לחנות אינטרנטית

הפניית הגולשים למקום הנכון במקרה של בעיות בהיצע

חנויות מקוונות רבות מפסידות לקוחות פוטנציאליים מפני שאינן מתייחסות מספיק למקרים בהם מתרחש שינוי בהיצע, דוגמת מוצר שאזל מהמלאי או הפסיק להימכר בחנות. מקרים אלו מייצגים גולשים אשר כבר הגיעו קרוב מאוד לנקודת הרכישה מכם, התעניינו במוצר ספציפית אך בגלל בעיות בצד שלכם (צד ההיצע) הרכישה אינה מתבצעת בסופו של דבר.
ניתן להתכונן מבעוד מועד למצבים אלו ולנסות ולהפיק מהם את המקסימום. כאמור, מדובר בלקוחות הנמצאים בשלבים מתקדמים של הקנייה. ניתן להפנות אותם אוטומטית לעמוד של מוצר דומה או מקביל, להשאיר הודעה אוטומטית כי "מצטערים אך המוצר אזל זמנית מהמלאי" עם אופציה להודיע אוטומטית ללקוח כאשר המוצר יחזור למלאי או להציג דף הסבר מפורט וידידותי לגולש במקרה של מוצר אותו הפסקתם למכור לחלוטין יחד עם הפנייה למוצרים אלטרנטיביים מומלצים.

חשיבות רבה למהירות הטעינה

בעוד עבור כל אתר אינטרנט כיום מהירות הטעינה והפעולה של האתר חשובה ביותר, במקרה של חנויות מקוונות חשיבות זו עולה פי כמה וכמה. מהירות הטעינה משפיעה ישירות הן על יחס ההמרה והן על יחס הנטישה של גולשים את האתר – הגולש הממוצע לא ימתין לאתר או לדף ספציפי שיעלה יותר מכמה שניות בודדות, ואתר מכירות המעוניין לתפקד באופן אופטימלי חייב להיטען בצורה חלקה ומהירה ביותר.
מהירות טעינה טובה ומספקת היא כבר עניין טכני בעיקרו, ועל מנת להשיגה יש לוודא כי האתר בנוי בטכנולוגיה המתאימה ועבר אופטימיזציה מקצועית, כי השרת עליו מאוחסן האתר מהיר ויציב, כי האתר אינו עמוס בתמונות ופרטי מידע כבדים יתר על המידה וכו'. על מנת לוודא כי כל הדרישות הטכניות הללו מתקיימות והאתר פועל באופן מהיר, חלק ואופטימלי יש לעבוד עם אנשי מקצוע רלבנטיים – מקימי ומקדמי אתרים מקצועיים, המתמחים בין השאר בפעולות הטכניות השונות הנדרשות לשם השגת מטרה זו.

אתר מכירות רספונסיבי ומותאם למובייל

כמובן שאף אתר, ועל אחת כמה וכמה אתר סחר אלקטרוני, אינו ניתן לקידום אורגני יעיל באמת ללא התאמה מספקת לגלישה ממכשירים ניידים. בעשור האחרון, כאשר אחוז תעבורת הגלישה המגיע ממכשירים ניידים שונים הולך ומאמיר במהירות, זהו שם המשחק באינטרנט כולו. על החנות המקוונת שלכם להיות מותאמת לגלישה סלולארית (גלישה ממכשירים ניידים דוגמת סמארטפונים, טאבלטים וכו') ומילת המפתח בהקשר זה כיום היא "רספונסיביות".
על אתר המכירות המקוון שלכם להיות רספונסיבי – כזה המגיב בצורה טובה ויעילה לגלישה ממכשירים שונים. אחת הדרכים העיקריות להשיג מטרה זו היא להציג תוכן שונה ומותאם בהתאם לסוג המכשיר עימו התחבר הגולש לאתר. כך, גולש המתחבר באמצעות הסמארטפון שלו לא יראה את אותו התוכן בדיוק כמו שרואה גולש מדסקטופ (מחשב שולחני), אלא יראה תוכן מצומצם יותר אשר מותאם למסך הסלולאר ויאפשר גלישה נוחה ומובנת יותר. בנוסף, יש להתאים את התמונות המופיעות באתר לגלישה ממכשירים ניידים, כמו גם התאמות ספציפיות נוספות אשר יהפכו את חוויית הגלישה והקנייה לחוויה טובה ונוחה, עבור משתמשי כל המכשירים השונים.
קשה להפריז בחשיבותה של התאמת אתר המכירות שלכם למובייל – אתר אשר אינו רספונסיבי ואינו מותאם בצורה טובה ואפקטיבית לגלישה ממכשירים שונים לא יצליח ליצור יחסי המרה גבוהים או להתקדם אורגנית בצורה יעילה.

לסיכום, ניתן לכתוב ולומר עוד אינספור מילים אודות הדגשים החשובים והפעולות השונות שיש לבצע עבור קידום בגוגל של חנות וירטואלית, ובהמשך נעלה כתבות נוספות בתחום. חשוב להפנים את כל הנקודות המרכזיות שהועלו כאן אם ברצונכם להעלות משמעותית את סיכויי החנות המקוונת שלכם לשרוד, לצמוח ולשגשג. ספציפית, עבודה עם מקדם/ת אתרים מקצועיים המתמחים גם בקידום אתרי סחר יכולה להבטיח כי אינכם מבזבזים זמן ועושים כל מה שניתן על מנת לקדם את העסק האינטרנטי שלכם מהר ככל הניתן.

חושבים להתחיל תהליך של קידום האתר שלכם? דברו איתנו בווטסאפ, בטלפון, או השאירו לנו פרטים כאן.

בטוח שגם זה יעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בדיקת תאימות האתר שלך לגוגל

דילוג לתוכן
בואו נדבר! בואו נדבר! ווטסאפ – 052-2200550 ווטסאפ – 052-2200550
Go to top