איך לבדוק שעושים לכם קידום אורגני כמו שצריך?

הרבה עסקים חוששים לצאת לדרך בתהליך קידום אורגני, ובלא מעט פעמים – החשש שלהם מוצדק. תהליך קידום אורגני לעסקים הוא תהליך מתמשך, שלא ניתן להבטיח בו תוצאות באופן חד משמעי. הוא תלוי בלא מעט גורמים, כאשר לבית העסק יש עליהם השפעה. אבל גם כאלו שלא: פעילות המתחרים, השינויים התכופים באלגוריתם של גוגל, התגובה של קהל היעד לתוכן ולשירות המסופק על ידי בית העסק. וכמובן, טרנדים רלוונטיים בנישה שבה פועל בית העסק ועוד.

זאת הסיבה, שאחד האתגרים העיקריים שניצבים בפני בית עסק שמעוניין להטמיע תהליך של קידום אורגני לעסק, ולשפר את הנראות של עמודי האתר בדפי תוצאות החיפוש. מדידה נכונה ורלוונטית של התקדמות פרויקט הקידום. במאמר הזה ננסה לשפוך אור על המדדים החשובים שכדאי לשים אליהם לב, כאשר בוחנים אפקטיביות של תהליך קידום אורגני של אתר.

דוח תקופתי מסודר

הפעולה הראשונה שתירצו לוודא שמתקיימת בתוך תהליך הקידום, היא קבלת דיווח תקופתי. (בדרך כלל חודשי, אבל יש גם מקדמים שנוהגים לדווח באופן רבעוני). בדיווח כזה, חשוב שהמקדם או ישלבו נתונים אודות כלל הפעולות שבוצעו באתר ומחוצה לו על מנת לקדם את עמודי האתר. רמת הפירוט צריכה להיות מספיקה על מנת שהלקוח יוכל להעריך את איכות השירות שקיבל. אילו דפי עברו אופטימיזציה? מהן הפעולות שבוצעו על מנת להתאים את העמודים הללו לדפי תוצאות החיפוש? פירוט הקישורים החיצוניים נבנו בהדרגה לאתר? היכן קישורים פנימיים הוטמעו באתר? האם מבנה האתר השתנה? האם נוספו דפים חשובים כמו דפי יצירת קשר, דפי אודות, תנאים משפטיים ועוד?.  כמובן, חשוב שתדעו כבעלי העסק מהן הפעולות הטכניות שבוצעו על מנת לשפר את הביצועים של האתר?. וכמובן מהן הפעולות שבוצעו על מנת להתאים את האתר לתצוגה במכשירים ניידים.

ככל שתקבלו דוח ובו רמת פירוט גבוהה יותר, כך תוכלו להעריך באופן אובייקטיבי יותר. האם התהליך מתקדם בהתאם למתווה ולוחות הזמנים עליהם סיכמתם.

שקיפות בתהליך באופן שוטף

מעבר לדוח התקופתי, חשוב מאוד שלכם, כלקוחות, תהיה נגישות לנתונים באופן שוטף ואובייקטיבי. אם תהליך הקידום מבוצע כמו שצריך, המקדם יציעו לכם לעשות שימוש בכלי מעקב אחר מיקומים. וזאת, כדי להעריך את ההתקדמות באופן שוטף, ולעקוב אחר שינויים ומגמות. כמו כן, רצוי שתהיה לכם גישה לקונסול של גוגל, ולכלי המעקב גוגל אנליטיקס, כדי שתוכלו להבין בצורה טובה יותר את התנועה המגיעה אליכם לאתר.

זמינות

פרמטר לא פחות חשוב שכדאי יהיה לכם להתעקש עליו בתהליך קידום אורגני, הוא זמינות חברת הקידום לשאלות באופן שוטף. לפעמים, לא תבינו היכן בדיוק נמצא הפרויקט, והמתנה למועד הדיווח החודשי תהיה ארוכה מידי עבורכם. במצבים כאלו, טוב יהיה אם מי שמספק לכם את שירותי הקידום יהיה זמין לשאלות.

בתהליך קידום אתרים סטנדרטי, חלק לא קטן מן העבודה מתבצע במיקור חוץ. בתצורת העבודה הזאת, מתאפיין תהליך הקידום בתקופות של המתנה לסיום פעולות שמבוצעות על ידי ספקים (הטמעה של קישורים, כתיבת תוכן, יצירת ביקורות חיוביות, שיתופים וכו'). במקרים כאלו, הלקוח לא תמיד מודע לעבודה שמתבצעת מאחורי הקלעים ויכול להתרשם כי הפרויקט תקוע. טוב יהיה אם במקרים כאלו, חברת הקידום תשמור על רמת זמינות גבוהה ללקוח.

שיפור בדירוגים של ביטויים שהגדרתם מראש

בסופו של יום, תהליך הקידום האורגני נועד לשפר את הדירוגים של עמודי האתר שלכם עבור שאילתות חיפוש שחשובות לכם. מתוך האוסף הגדול של הנתונים שבהם אתם יכולים להיות מוצפים כלקוחות, עם מושגים חשובים. שיעור הקלקות, תנועה אורגנית לאתר, שיעורי המרה ועוד. יש כאלו שוודאי יהיו חשובים לכם במיוחד. עקבו אחריהם.

אם תראו שיפור שוטף ומתמשך בדירוגים של ביטויי המפתח החשובים לכם לאורך זמן, ככל הנראה העבודה שמתבצעת עבורכם היא טובה. שימו לב: כל תהליך קידום חווה עליות וירידות. מדובר בתצורה טבעית. הדרך לרכישת סמכות ומהימנות מצד מנוע החיפוש הגדול בעולם היא לא דרך קצרה. היא דרך שבמהלכה גם מנוע החיפוש מבצע ניסוי וטעיה, ומודד את תפקוד עמודי האתר שלכם במצבים שונים.

לכן, המעקב השוטף אחר מילות המפתח שהגדרתם מראש, חשוב יהיה גם לשמור על אורך רוח ולהעניק לתהליך הקידום הזדמנות.

שיפור בדירוגים של ביטויים שלא הגדרתם מראש

תהליך קידום אורגני אשר מבוצע בצורה נכונה, אמור להביא לשיפור בדירוגים לא רק של ביטויי המפתח אותם הגדרתם, אלא גם עבור ביטויים משלימים ורלוונטיים. למעשה, בתהליך קידום אורגני אתם משפרים באופן הדרגתי ומדוד את הסמכות של בית העסק שלכם לפעול בנישה שבה הוא פועל. כאשר מנוע החיפוש מתרשם שאתם אכן גורם סמכותי ומהימן, ולא מייצרים סכנות כמו הונאות ופגיעה בפרטיות של קהל הלקוחות שלכם. הוא נוטה יותר לייעד תוצאות חיפוש הכוללות את עמודי האתר שלכם, לקהל יעד אשר מבצע חיפושים רלוונטים שונים בתחום.

שיפור בטראפיק האורגני המגיע לאתר

שיפור בדירוגים של ביטויי המפתח אותם אתם מקדמים הוא רק חלק מן הביטוי של תהליך הקידום האורגני. ביטוי נוסף שעליכם יהיה למדוד כדי להבין שתהליך אכן מייצר מענה הולם לצורך שלכם, הוא השיפור בתנועה האורגנית המגיעה לאתר. קידום אתרים לעסקים הוא אמנות, ולעיתים, בשל שיקולים של עלות תועלת, לא תמיד כדאי להילחם על המקום הראשון עבור כל ביטוי וביטוי. במקרים מסוימים, השיפור המשמעותי יכול להגיע בעקבות שיפור בשיעור ההקלקות של גולשים על תוצאות חיפוש שאינן במקום הראשון, מה שיוביל לטראפיק אורגני משמעותי יותר לאתר.

לכן, השאלה שאתם צריכים לשאול את עצמכם באופן שוטף היא לא רק באילו מיקומים מדורגים עמודי האתר עבור שאילתות חיפוש מסוימות, אלא גם איזו תנועה אורגנית מקבל האתר שלכם.

שיפור במכירות שמקורן בתנועה אורגנית לאתר

דרך נוספת למדוד את אפקטיביות תהליך הקידום היא מדידת העליה במכירות הנובעות מתנועה אורגנית באתר. כאן המדידה היא מעט טריקית. לקוח יכול לגלות את האתר באמצעות חיפוש אורגני, אבל לחזור ולרכוש את המוצר או השירות המבוקש דווקא בערוץ הסושיאל.

לכן, חשוב להטמיע מנגנון מדידה שלוקח בחשבון את ההיבטים השונים של תנועת גולשים לאתר ומקורות התנועה אליו. אם בסופו של דבר תצליחו להקים מנגנון מדידה כזה, תוכלו להבין בצורה טובה יותר, האם הקידום האורגני תורם באופן ישיר להכנסות בעסק.

 

תמי לב - מקדמת אתרים

תמי לב – מקדמת אתרים משנת 2007.
סוכנות בוטיק לקידום אתרים אורגני הממוקד בהצלחה שלכם.
אני מאמינה שהלקוחות הרלוונטיים ביותר לעסק שלך מגיעים מחיפוש
במנוע החיפוש של גוגל. הם ממוקדים בקבלת שירות הספציפי אותו הם רוצים עכשיו.
קידום אתרים לעסק שלך נותן לך את החשיפה האופטימלית.
אצלנו, אין התחייבות. כי אני בטוחה שתהיו מרוצים:)

שנתקדם? כתבו לי כאן ואחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן
בואו נדבר! בואו נדבר! ווטסאפ – 052-8419379 ווטסאפ – 052-8419379
Go to top